Przepraszamy ale do oglądania tej strony wymagane jest włączenie JavaScript.

Powstanie most łączący Luboń i Czapury

W Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu podpisano umowę na dofinansowanie kosztów przygotowania dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji pozwalającej na realizację inwestycji pod nazwą "Budowa mostu nad rzeką Wartą w ciągu nowoprojektowanej drogi powiatowej Luboń – Czapury, od drogi wojewódzkiej nr 430 do drogi powiatowej nr 2460P" w ramach rządowego programu "Mosty dla Regionów". Stosowne dokumenty podpisali wojewoda wielkopolski Łukasz Mikołajczyk oraz starosta poznański Jan Grabkowski wraz z wicestarostą Tomaszem Łubińskim i skarbnikiem powiatu Renatą Ciurlik.

To dla nas istotna inwestycja, a zwłaszcza dla mieszkańców tamtego regionu, ponieważ jeśli zostanie zrealizowana, to w znaczący sposób ułatwi dostęp do węzła autostradowego Luboń i drugiej części powiatu – mówił Jan Grabkowski. Korzystamy ze wszystkich możliwych okazji, aby pozyskiwać środki zewnętrzne na realizację powiatowych inwestycji. I tak też było w tym przypadku, po tym, jak dowiedzieliśmy się o programie "Mosty dla Regionów". Na ten moment mamy pieniądze na projektowanie, które moim zdaniem potrwa minimum rok – dodał starosta poznański.

Na ten moment trudno zatem określić konkretną datę zakończenia inwestycji i momentu, kiedy mieszkańcy powiatu i nie tylko będą mogli przejechać przez most. W dalszej kolejności musi nastąpić przetarg na realizację inwestycji. Być może stanie się to w 2023 roku. O ile oczywiście będziemy dysponować odpowiednimi środkami. Pamiętajmy, że we wspomnianym 2023 roku odbędą się wybory, zarówno parlamentarne jak i samorządowe. Ja jednak, bez względu na to, kto będzie wówczas rządził, trzymam kciuki za to, aby takie projekty jak ten były realizowane – stwierdził Jan Grabkowski.

Dodajmy, że most w Czapurach ma mieć najwyższą klasę obciążeniową, a jego całkowita długość, wraz ze skrzydłami szacowana jest na 213 metrów. W planach tuż obok mają zostać wybudowane przystanki oraz pętla autobusowa. Obiekt z pewnością wpłynie na rozwój całej aglomeracji poznańskiej, ponieważ bezpośrednio połączy gminy Luboń i Mosina, a pośrednio także Puszczykowo, Komorniki i Kórnik. Całkowity, szacunkowy koszt przygotowania wymaganej dokumentacji wynosi 1 940 000 złotych. Część z tej sumy (388 000 zł) pokryje ze środków własnych powiat poznański.

Tomasz Sikorski

źródło: Powiat Poznański

fot: Powiat Poznański

Odpowiedzi

Wiadomo jak to będzie wyglądać? Czy lepiej będzie helikopter se kupić żeby z Libanu wyjechać?

To przedłużenie łącznika trasy na Wrocław i południowej obwodnicy Lubonia. Jest w Luboniu wyznaczony pas drogowy wzdłuż Ogrodowej, między orlenem w kier. Komornik. Jak będzie w kasie 20mln to most czy tunel pod linią kolejową trzeba zrobić. Bez tego tylko na wys. cemntarza komunalnego a obecną myjnią samochodową będzie węzeł / pętla łącząca DW430

Proponuję na piechotę.
Pozdrawiam.

Luboń ma wpisany pas drogowy z planem na łacznik tzw. południową obwodnicę L-nia - patrz dlaczego między Kalinową a Orlenem nic się nie buduje i tak w kier na zachód jest wolny pas w kier Wirowskiej i dalej przy Nowiny i w kier. Komornik

Jan Grabkowski z kolegami z PO niech lepiej zadba o przebudowę ul. armii Poznań, bo jak Czapury wjadą to Luboń w korkach stanie

Starosta musi mieć wielu zastępców, żeby 2 przedstawicieli powiatu mogło podpisać jedną umowę.
Armii Poznań jest teraz jakby odcięta od reszty Lubonia. Brakuje mi informacji ile to Luboń będzie kosztowało, bo jak
w coś zaangażowany jest powiat, to przynajmniej połowę samorząd musi zwrócić w postaci haraczu..
Starosta musi mieć pieniądze na pałac w Skrzynkach i radiowozy dla Policji.

Bo taki jest ustrój samorządu powiatowego,w którym organem wykonawczym jest zarząd powiatu. To prawo wymaga podpisów pod takimi dokumentami dwóch członków zarządu przy kontrasygnacie skarbnika powiatu. Nie jest to kaprys starosty.

Masz rację, sprawdziłem.Przyszło mi do głowy, że nie wiem ile starostwo wydaje rocznie na Luboń.
Spore pieniądze wydaje na kancelarię Sowisło, tej samej której Marszałek dał parę milionów na budowę siedziby i 2
panie które promują starostę w gazecie w Czerwonaku.

Ulica wygląda jak by pana nie miała. Przejeżdża nią tyle samochodów, tylu ludzi i patrzą i patrzą i się dziwią... Szczególnie "Szlak architektury przemysłowej" :(
Kiedy mieszkańcy ul Armii Poznań wychodzą z domu mówią: idę do miasta

Każdy powinien robić to leży w jego kompetencjach. Ul. Armii Poznań jest drogą kategorii wojewódzkiej, dlatego zarządzanie nią to zadanie Zarządu Województwa Wielkopolskiego, a nie Zarządu Powiatu Poznańskiego kierowanego przez starostę poznańskiego.Natomiast za skrzyżowania dróg różnych kategorii odpowiada zarządca drogi wyższej kategorii.

Grabkowski od kilkunastu lat z PO - starosta. Jak słusznie zauważył Hawk, nie dorobiliśmy się choć 1 km drogi powiatowej. Marszałek Województwa od kilkunastu lat ten sam z PO Woźniak. A najbrudniejsza droga asfaltowa w Luboniu to wojewódzka ul. Armii Poznań. Jak się robi takie połączenia mostowe to powinni się notable ze wszystkich szczebli samorządu zebrać i opracować strategię choćby bezkolizyjnych skrzyżowań na Armii Poznań. Ale wszak to PO, a mieszkańcy Lubonia i tak ślepo na nich zagłosują. Więc nawet nie muszą się tu pojawiać, nie mówiąc już o działaniu na rzecz Miasta, które jest częścią powiatu i województwa. Echh pomazyć można o bezkolizyjnym przejeździe przez tory.

Nie wiem czy miasto próbowało, ale mogło uwarunkować zgodę na ten most, przejęciem przez powiat Żabikowskiej-Sobieskiego. Zdaje się, że pani burmistrz mówiła o toczących się rozmowach, ale powiat wybrzydzał na zbyt szeroki pas drogowy. Trzeba było szkodników na rzecz Lubonia ustawić pod ścianą.

W czasie wprowadzania reformy samorządowej (tworzenie powiatów i województw) drogami kategorii powiatowej stały się drogi krajowe i wojewódzkie, które nie znalazły się w nowym wykazie dróg krajowych lub wojewódzkich. Skutkiem tego rozwiązania jest obecna kategoryzacja. Nie brano wówczas definicji drogi powiatowej zawartej w ustawie o drogach publicznych. Wg ustawy drogami powiatowymi są drogi łączące siedziby gmin z siedzibą powiatu oraz drogi łączące siedziby gmin między sobą. Znam szereg miast, w których "wciśnięto" powiatom wiele ulic nie spełniających tych kryteriów ale przed reformą posiadały kat. wojewódzką. Brak kompleksowych, przemyślanych rozwiązań mści się po czasie. Ale to już taka nasza narodowa przypadłość.

Skoro od lat głosuje się na tych samych radnych :( Nie można narzekać, że nie ma się za dużo z powiatu :(

A dla nas korki. I jeszcze się do tego dorzucimy.
Awesome.

Potrzebny ten most nie wiem dla kogo. Kolejne korki w Luboniu jak ta cała szarża zacznie się przemieszczać. Wystarczyło zrobić zjazd z autostrady na Starołękę . Tam dali sobie spokój, a znaleźli rozwiązanie diabłu potrzebne.

Na autostradzie nie można zrobić zjazdów poniżej pewnej odległości - jest podział jeszcze na przebieg w granicach aglomeracji i poza. Niestety najbliższy możliwy węzeł drogowy wypada w Krzesinach i łączy katowicką. Obwodnica Lubonia jest autostradą i nic nie można zrobić bez zmiany przepisów, to następstwo porozumień europejskich standardów sprzed 60 lat dot. wyznaczania i krzyżowania dróg różnych klas.

Im szybciej ten most powstanie tym lepiej, aktualnie z Lubonia na Czapury jedzie się z 35min (autostradą ok 25km przez Koninko, lub Poznań Starołękę z 50min jak przejazd otwarty, dookoła przez Rogalinek też daleko. Jak słyszę BREDNIE że mieszkańcy Czapur z nudów będą jeździć po Luboniu żeby na złość korki w Luboniu robić (ci co tu pracują i tak musza dojechać) to zastanawiam się co za pustkę w głowach ci ludzie mają. Każda multiplikacja połączeń a w szczególności most to doskonałe rozkorkowanie miast - wiele osób z Lubonia jadących w kier Żegrza, Orła Bialego w moment tam dotrze choćby przez Ożarowską Gołężycką Obodrzycką ale jak nie zna się topografii miasta...

i utkniesz na Starołęce. Dla nas ten most dużo nie daje. Bardziej mieszkańcom Czapur. Dla nas wystarczy kładka pieszo rowerowa i będzie git.

i utkniesz na Starołęce. Dla nas ten most dużo nie daje. Bardziej mieszkańcom Czapur. Dla nas wystarczy kładka pieszo rowerowa i będzie git.

Bo kierunek Czapury to główny cel podróży mieszkańców Lubonia. Zastanów się co piszesz człowieku. Dla mieszkańców Lubonia to żadna korzyść, robimy dobrze tylko mieszkańcom Czapur czy Wiórka, kosztem ogromnych korków u nas.

Do tego wspaniałego mostu trzeba jeszcze jakoś dojechać geniuszu. Może stojąc w korku na Armii Poznań przy zamkniętym przejeździe? Twoja topografia tego nie ogarnia?

aby zastanowić się, że dla Lubonia most jest jak zbawienie - to kier. nie tylko do Czapur ale Kamionek, Borówca, Daszewic ale przede wszystkim do Poznania po wschodniej stronie Warty. Idealna trasa w kierunku Żegrza czy Orła Białego (proponuję co niektórym sprawdzić bo jak widać bzdury piszą, że tylko Czapury). Można np. z Czapur obecnie omijając Starołęcką dotrzeć przez Czernichwską Ożarowską Baranowską Gołężycką do Obodrzyckiej i Kurlandzkiej a to co niektórym pseudogeniuszom wydaje się niewykonalne ale z Lubonia w szczycie komunikacyjnym zanim dotrą do Dębiny a dalej w korkach na rataje to zdążą przez most dojechać i wrócić do Lubonia. Ponadto ta część ruchu w kier. Rataj odciąży DW430.

Słowa kluczowe w wypowiedzi::węzeł autostradowy w Luboniu, najwyzsza klasa obciążeniowa mostu, przystanki autobusowe.Czyli Poznań pozbywa się ruchu samochodów, a Lubon jak zawsze wszystko wchłonie. Pewnie jeszcze mieszkańcy po drugiej stronie Warty będą przyjeżdżać na nowobudowany parking przy PKP zostawiać tu samochód i wsiadac do pociągu do Poznania. Ekstra hura.A czy gdy budowano autostradę to za Wartą nie można było od razu zjazdu do Czapur zrobić, czy też nie można było zrobić od razu trzech pasów autostrady i wiaduktu na Zabikowskiej normalnej szerokości? Nie można ,bo do Poznania musi być jak najcięższy dojazd samochodem.

Słowa kluczowe w wypowiedzi::węzeł autostradowy w Luboniu, najwyzsza klasa obciążeniowa mostu, przystanki autobusowe.Czyli Poznań pozbywa się ruchu samochodów, a Lubon jak zawsze wszystko wchłonie. Pewnie jeszcze mieszkańcy po drugiej stronie Warty będą przyjeżdżać na nowobudowany parking przy PKP zostawiać tu samochód i wsiadac do pociągu do Poznania. Ekstra hura.A czy gdy budowano autostradę to za Wartą nie można było od razu zjazdu do Czapur zrobić, czy też nie można było zrobić od razu trzech pasów autostrady i wiaduktu na Zabikowskiej normalnej szerokości? Nie można ,bo do Poznania musi być jak najcięższy dojazd samochodem.

Jeżeli burmistrzyni już się wykaszlała to mogłaby wyjaśnić jakim cudem bez konsultacji z mieszkańcami pozwala wlać do Lubonia tysiące samochodów z Czapur, Głuszyny, Wiórka itd.
To będzie drugi skandal z uciążliwością życia dla mieszkańców Lubonia od czasu gdy pewien aferał olał zabezpieczenie akustyczne Lubonia - tak w sprawie A2 jak i F16.

A wystarczyło zrobić zjazdy i wyjazdy na Głuszynie.

Nie ma takiej tradycji . Władza spotyka się z plebsem jedynie na koncertach, plecami do plebsu,ale tak było przed pandemią. Następny kontakt ze społeczeństwem to rok 2023-rok wyborczy.
Pływanie w sosie własnym nie zapobiegło zarażeniom.

Burmistrzyni nie ma tu nic do gadania, to będzie droga powiatowa i nic Tobie i jej do niej

Po co komu taka burmistrzyni, która nie ma nic do gadania? Otóż polityka to taka dyscyplina w której ścierają się interesy różnych grup społecznych czy terytorialnych i osobiste wpływy polityków czy zorganizowanych grup interesu mają wielki wpływ na uzyskiwany konsensus.
Po co komu taka burmistrzyni, która w swojej drugiej kadencji nie ma nic do gadania na szczeblu polityki powiatowej?
Do wyglądania dobrze w urzędowej gazetce to możemy sobie zatrudnić profesjonalną modelkę i modela, a burmistrzyni ma obowiązek dbać o interesy mieszkańców. O ile nie dotarło to do niej przez ostatnie kilka lat to raczej nie dotrze już wcale. Sprawa mostu może być tego przykładem, jeżeli bezwolnie poddała się propozycjom koterii powiatowej z ulicy Jackowskiego

Po co komu taka burmistrzyni, która nie ma nic do gadania? Otóż polityka to taka dyscyplina w której ścierają się interesy różnych grup społecznych czy terytorialnych i osobiste wpływy polityków czy zorganizowanych grup interesu mają wielki wpływ na uzyskiwany konsensus.
Po co komu taka burmistrzyni, która w swojej drugiej kadencji nie ma nic do gadania na szczeblu polityki powiatowej?
Do wyglądania dobrze w urzędowej gazetce to możemy sobie zatrudnić profesjonalną modelkę i modela, a burmistrzyni ma obowiązek dbać o interesy mieszkańców. O ile nie dotarło to do niej przez ostatnie kilka lat to raczej nie dotrze już wcale. Sprawa mostu może być tego przykładem, jeżeli bezwolnie poddała się propozycjom koterii powiatowej z ulicy Jackowskiego

Choć brzmi to dziwnie to mieszkańcy Lubonia chcą budowy tego mostu. Na konkurencyjnej stronie Luboni jest ankieta w której w dniu dzisiejszym 76% osób popiera budowę tego mostu. Tak więc pod względem politycznym to majstersztyk burmistrzowej nie dość że większość mieszkańców jest za to jeszcze można powiedzieć tym niezadowolonym notabene zgodnie z prawdą, że jest to inwestycja realizowana przez powiat przy zgodzie zarządcy drogi wojewódzkiej czyli WZDW a nie przez Miasto które i tak trzeba to powiedzieć otwarcie nie ma tu nic do gadania ponieważ droga łączy bezpośrednio drogę wojewódzką z powiatową czyli drogami wyższego rzędu i będzie drogą powiatową. A co jest jeszcze ciekawsze to to że ta inwestycja połączyła PO - Grabkowski z Pis przecież dofinansowanie projektu jest rządowe - program budowy Mostów ogłoszony został przez premiera a to oznacza że zablokować tą inwestycje jest w stanie tylko szeregowy poseł z Nowogrodzkiej

co za brednie, ludzie zz Wiórka i Głuszyny - TYSIĄCE wiele TYSIĘCY nagle z nudów do Lubonia przyjedzie. Logicznie myśląc - jak ktoś z Czapur tu pracuje to właśnie korki robi jadąc przez DW430 - Armii Poznań 2x dziennie - polecam słabsze trunki i niepalenie "maryśki" bo brednie Panie piszesz.

p.Adamczak, a po co te kretyńskie wstawki o trunkach i maryśce? Podbudowujemy swoje ego czy znowu zabolało, że ktoś po raz n-ty wykazuje indolencję burmistrz?

Wiesz chociaż, że w Czapurach przybędzie kilka tysięcy osób, bo pani gangsterowa przejęła pałeczkę od męża.
Raczej ty nie pojedziesz do Poznania przez Starołękę, ale oni potrzebują tego mostu

Tysiące "czapurczyków" pracuje w Luboniu... taaaaak!!
A co na to Twój lekarz prowadzący?
Gdyby Twoja teza była prawdziwa mielibyśmy korki odwrotnie niż są dzisiaj (rano w kierunku Poznania, a popołudniu w stronę Lubonia, Łęczycy).
Czapurczycy chcą lepszego dostępu do Poznania! I dopinają swego bez względu na społeczne koszty, które poniesie Luboń.

Osedle Leśne to szamba, powstające Poznańskie to też szamba. Most pomoże przerzucić zawartość na drugą stronę Warty. Starosta przed wybudowaniem mostu, powinien sprawdzić swoje pozwolenia na budowę sprzed kilku lat, bo one mocno zalatują szambem.
Nasz samorząd przedtem nie chciał mostu , teraz chce. To niech szanowni państwo ktoś wytłumaczy jaki kolejny sukces odnieśli lubońscy negocjatorzy. Wtłoczenie do lubońskiego układu drogowego kilku tysięcy dodatkowych
aut w godzinach szczytu, to trochę mało.

Już widzę te wesołą gromadkę szambiarek (wozów insenizacyjnych) robiących sobie skrót mostem w Czapurach do zlewni ścieków przy autostradzie w Luboniu. Dodam tylko, że szambiarki te będą obciążone "pod korek", będą blokować ruch i rozjeżdżać drogi lokalne. No sukces...!

Ludzie tu nie chodzi o rozładowanie korków tylko o zyski z podniesienia wartości gruntów w Czapurach i pobliskich wiochach. Deweloperzy już zacierają ręce.
Dziś jadąc Armii Poznań krew człowieka zalewa a będzie znacznie gorzej.

Most będzie w obie strony, jednak bardziej zależało na nim Czapurom. Tam dzięki korupcyjnej współpracy UM Mosina z gangsterem w stanie spoczynku o ksywie Pyza (nie w tej kadencji) bardzo przybyło mieszkańców, którym coraz trudniej dostać się do Poznania.
"Jak twierdzi Waldemar Waligórski, radny gminy Mosina, w której leży miejscowość, teraz dojazd trwa zbyt długo."
https://poznan.tvp.pl/42213717/most-niezgody-miedzy-luboniem-a-mosina
Według mnie gdyby nie zaangażowanie sołtysa Czapur po stronie gangstera, temu nie udałoby się tam zbudować wielkiego osiedla. Mosina była tak miła, że sprzedała Pyzie tanio łąkę nad Wartą,która zaraz po sprzedaży przestała być łąką. Nazywając rzeczy po imieniu to korupcja w najczystszej postaci. Kierownik zagospodarowania przestrzennego dorabiał po godzinach u Pyzy. Grabkowski wydał pozwolenie na budowę osiedla na szambach. Pan gangster zmienił rzeźbę terenu i zrobił tam skarpy z którymi Mosina ma kłopot.
Teraz wszyscy sprzątają po gangsterze, a Grabkowski przyjmuje (pewnie z obrzydzeniem) pieniądze z PIS.
Nasz samorząd zachowywał się sceptycznie na początku tej sprawy, ale zmienił zdanie.
Chciałbym się dowiedzieć co na to wpłynęło i co wynegocjowali dla Lubonia?

W spotkaniu nad Wartą Mosinę reprezentował burmistrz , a naszej pani nawet nie było, a nie było wtedy covida-19. "Minister Przedsiębiorczości i Technologii Jadwiga Emilewicz, Wiceminister Szymon Szynkowski vel Sęk – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, Burmistrz Gminy Mosina – Przemysław Mieloch, Wiceburmistrzowie Miasta Luboń Michał Popławski i Mateusz Mikołajczak oraz Przewodnicząca Rady Miasta Luboń – Teresa Zygmanowska."
http://wiescilubonskie.pl/most-na-warcie/
Moim zdaniem Szanowni Państwo i Przewodnicząca, która bardzo ładnie czyta nazwiska radnych, to trochę za
mało. Dlatego też zachęcam do większej aktywności w czasie wolnym od chorób i odczepienia się od Lubonia
w czasie choroby, bo martyrologia covidowa nie jest nikomu potrzebna.

Czyli Wielka Nieobecna (Burmistrzyni) wysłała: budowniczego katolickiej oświaty, liczydło uchwał RM i człowieka z zaburzeniami percepcji na poziomie logiki i matematyki.
Brawo Pani Burmistrz za zajęcie się jednym z większych zagrożeń dla przyszłości mieszkańców jakim jest kanalizowanie ruchu samochodowego ze Starołęki wprost przez środek Lubonia.
To jak Powiat traktuje Luboń od lat woła o pomstę do nieba.
Dalsze głosowanie na Szmytów, Jankowskich i tego typu "odzawszesamorządowców" powinno kłócić się z podstawową logiką mieszkańca Lubonia!
Dla mieszkańców okolic Armii Poznań na pociechę Pani Burmistrz dosieje kolejną łąkę kwietną na śmieciowym wzgórku.
Degrengolada

Po zapoznaniu się z opiniami co większych krzykaczy, że Luboń w korkach stanie jak będzie most to proponuję aby zawnioskowali aby zamknięto Most Przemysła I i Królowej Jadwigi to wtedy zobaczą co to znaczą korki. Im szybciej ten most powstanie to + dla Lubnia (jak np. autostrada czy ekspresówki dla Borówca, Dąbrówki, Palędzia to zbawienie (choć patrząc na niudaczników rządu) to raczej dekada zejdzie zanim coś będzie.

Po zapoznaniu się z stylem, bardzo krótkim odstępem pojawienia się wypowiedzi i IP widzę, że dyskusja obudziła trolla z pl.Bojanowskiego lub jak kto lizusa piszącego na 2 loginy (Adamczak vel Aleksander W). Brakuje mi tu jeszcze chorowitego Wiktora z Plewisk.

Póki co wkład własny 20% w opracowanie projektu wykłada Starostwo Powiatowe (388 tys. z 1,94 mln).
Cała inwestycja jest kosztorysowana na ok. 100 mln złotych z czego plan jest aby wkład własny 20% samorządów (80% z budżetu państwa) pokryły bezpośrednio samorządy (po 1/3). Wypada wtedy po ok 6,7 mln PLN na samorząd (powiat, Mosina, Luboń). (dane za informacjami z RM Mosina publikowane w lokalnej prasie).

Proszę Państwa - czy mamy w Luboniu 6,7 mln PLN na most dla mieszkańców Czapur?
Czy są jakiekolwiek żywotne interesy mieszkańców Lubonia skłaniające do wydania tak gigantycznej kwoty ze skromnego budżetu naszego miasta??
Uważam, że to marnotrawienie środków. Jeżeli umowa przewiduje wkład Lubonia w takich rozmiarach to popis niekompetencji i nieudolności burmistrzyni i jej ekipy!! Rada Miasta za wszelką cenę powinna zablokować uchwalenie przeznaczenia jakichkolwiek (JAKICHKOLWIEK!) środków na proces budowy mostu. Wkład własny niech ponosi POWIAT i MOSINA.

Postuluję aby każdy informował znajomych, sąsiadów o tej inwestycji i abyśmy wspólnymi siłami wywierali presję na radnych Lubonia w sprawie sprzeciwu współfinansowania tej inwestycji!!

A od strony realiów życiowych to po rozbudowaniu dróg po stronie Mosiny (obwodnica Wiórka i droga do Kórnika) a także dróg po stronie Lubonia ("obwodnica" do Komornik) - most i drogi staną się alternatywą dla autostrady. Zacznie się wysyp ciężkiego transportu omijającego płatne odcinki dróg krajowych (S11,A2).
Takie będą konsekwencje dla Lubonia ... i za to mamy zapłacić 6,7 mln PLN ????

Za 100 milionów łatwiej byłoby opracować przedłużenie tramwaju z Dębiny do Lubonia i położenie kładki pieszo-rowerowej przez Wartę łącząc tą pętlę z Czapurami!!

Czy e-lubon zajmie się sprawą z dziennikarską wnikliwością czy mieszkańcy sami będą węszyć skąd Machalska wyciągnie prawie 7 mln na budowę mostu dla mieszkańców Czapur ??

Zobaczycie swoje gruntowe drogi w Luboniu utwardzone "jak świnia gwiazdy"...

Muszę przyznać, że starosta nie kłamał dla kogo jest ten most.
Wymienił Czapury, Koninko, Borówiec, Kórnik jako miejscowości które na tym zyskają (węzeł autostradowy).
Nam przypadnie rola płatnika.
https://powiat.poznan.pl/telewizyjna17-odcinek-31-4/

Jakim sposobem chce z budżetu Lubonia wyasygnować 6,7 mln PLN na most dla gminy Mosina!!!???
To ok. 10% rocznych przychodów Lubonia z podatków PIT/CIT
To ok. 33% tego co wydaje się w tym mieście na oświatę z subwencji oświatowej
Za co przehandlowała współpracę Lubonia przy tej inwestycji!!??
Jedyna nadzieja w Radzie Miasta, która budżetu z takim wydatkiem nie uchwali! Niech każdy wywrze nacisk na radnych!

W końcu jakaś inwestycja która się przyda mieszkańcom Lubonia w dotarciu na drugą stronę warty. Ułatwi to dojazd do pracy i powrót.

W Czapurach miejsca pracy??? Dobry żart

Zostało o tym poinformowane społeczeństwo Mosiny, na tamtejszym BIP. Pani burmistrz jeszcze przed powrotem do pracy, za pomocą podpisu elektronicznego, przesłała dokumenty do organów opiniujących.
Zgodnie z lubońską tradycją nie poinformowała mieszkańców Lubonia.
Kiedy się pani Machalska śpieszy, to się starosta Jan cieszy.
http://bip.mosina.pl/zasoby/files/ref_os/2020/obwieszczenia_dus/zawiadomienie_bml_pisma_do_organow_ws._opinii_most_nad_rzeka_warta_w_ciagu_drogi_lubon-czapury_2020.08.26.pdf

Jednak postępowanie zostało wszczęte 24 sierpnia, a podpis jest z 27 sierpnia, co już jest dziwne.
Jak na Luboń to tempo ekspresowe.
http://bip.mosina.pl/zasoby/files/ref_os/2020/obwieszczenia_dus/zawiadomienie_bml_o_wszczeciu_post._most_nad_rzeka_warta_w_ciagu_drogi_lubon-czapury_2020.08.24.pdf

Nasza schorowana burmistrz miała pracowitą końcówkę sierpnia.
Książe Jasiu Grabkowski zarządził, więc chora burmistrz "buduje mosty dla pana starosty".
Gdyby jeszcze tak ochoczo rozmawiała z mieszkańcami o tym moście jak ochoczo zabrała się za jego budowę to byśmy żyli w lepszym Luboniu.
Tu po cichu coś wyciąć, tam po cichu coś zarządzić itd.
Czy tylko w innych gminach burmistrzowie potrafią jasno opowiadać o swoich planach? (zwłaszcza strategicznych)
Czy my serio jesteśmy skazani na średniowieczne, feudalne stosunki z jaśnie oświeconą burmistrzynią i jej dworem?

Drugie to fakt, że pani burmistrz powiadomiła o postępowaniu społeczeństwo Mosiny, a zapomniała powiadomić swojego. Do tej pory nie czytałem, by covid -19 oddziaływał na pamięć. Zapomniała też bidulka opublikować dokumentów w bazie GDOŚ, a jest to obowiązek ustawowy. Gdyby go zrealizowała każdy mieszkaniec Lubonia mógłby się zapoznać z Kartą Informacyjną Przedsięwzięcia, a chodziło raczej o to by się nie zapoznał.
https://bip.gdos.gov.pl/baza-danych-o-ocenach-oddzialywania-przedsiewziecia-na-srodowisko-oraz-strategicznych-ocenach-oddzialywania-na-srodowisko
Z tego co wczoraj widziałem na e-mapie, to wylot ma być gdzieś między Kolonią PZNF a cmentarzem.
Działka cmentarna bierze też udział w postępowaniu, a jej właścicielem jest Luboń, więc mam nadzieję, że chociaż nie puszczą drogi po grobach. Gdyby na e-mapie było zagospodarowanie przestrzenne na e-mapie Lubonia, to pewnie można by wychwycić niezgodności z mpzp. UM Luboń zadbał jednak dużo wcześniej, by w Luboniu tego nie było. Przez kilka lat zaoszczędzili 10 tys, a na ostatniej sesji przegłosowali termometry dla jednej szkoły za 28 tysięcy. Zresztą uchwała nawet jeszcze nie weszła w życie, ale lubońscy radni przegłosują wszystko co bez sensu i modne.

Ostatnie tygodnie pokazują jak w soczewce jaki mamy problem w Luboniu. Władzę otrzymali ludzie niezdolni do głębszej, dalekowzrocznej refleksji, w związku z czym uciekają od myślenia i oczekują gotowych rozwiązań za którymi mogą głosować. Pani burmistrz w swej beztroskiej ignorancji pozwala swojemu zastępcy na fasadową działalność, przy czym jak pokazuje sprawa mostu i ostatnich dokumentów prawnych, sama Machalska pomimo prawniczego wykształcenia dołączyła poziomem do dobranej wokół siebie ekipy i dzięki temu mamy takie bąki legislacyjne i dzięki temu możemy jako mieszkańcy czuć się totalnie zignorowani.
Machalska błądzi i albo jest tak pewna siebie i swoich racji albo jest tak zagubiona w swojej niewiedzy.
Nieważne zresztą, i jedno i drugie doprowadzi ją na dno, jeśli w trybie pilnym nie zajmie się zarządzaniem miastem (nie mylić z obecnym administrowaniem) i to w zgodzie z wolą mieszkańców. To nie Poznań by nasłuchiwać setek grup interesu.

Napisałem niedawno, że burmistrz i UM Luboń sobie bimbają z ustawowego obowiązku publikacji Kart Inwestycyjnych w bazaoos. Już powoli wychodzą z covidowego szoku i zaczęli pracować.
Każdy kto chce może się z nim zapoznać. Liczy 152 strony, więc ciekawym życzę przyjemnej lektury, a lizusom odradzam.
http://bazaoos.gdos.gov.pl/web/guest/home?p_auth=mrrO6iA5&p_p_auth=sgRlBU7N&p_p_id=gdosbdoosprzegladanie_WAR_portletpostepowania&p_p_lifecycle=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=2&p_p_col_pos=1&_gdosbdoosprzegladanie_WAR_portletpostepowania__facesViewIdRender=%2Fviews%2Fpostepowania-szczegoly-ii.xhtml

Napisałem niedawno, że burmistrz i UM Luboń sobie bimbają z ustawowego obowiązku publikacji Kart Inwestycyjnych w bazaoos. Już powoli wychodzą z covidowego szoku i zaczęli pracować.
Każdy kto chce może się z nim zapoznać. Liczy 152 strony, więc ciekawym życzę przyjemnej lektury, a lizusom odradzam.
http://bazaoos.gdos.gov.pl/web/guest/home?p_auth=mrrO6iA5&p_p_auth=sgRlBU7N&p_p_id=gdosbdoosprzegladanie_WAR_portletpostepowania&p_p_lifecycle=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=2&p_p_col_pos=1&_gdosbdoosprzegladanie_WAR_portletpostepowania__facesViewIdRender=%2Fviews%2Fpostepowania-szczegoly-ii.xhtml

Pani redaktor, ja już nie nalegam na publikację mojego pytania do UM Luboń w sprawie KIP dla mostu Luboń-Czapury. :) Gdyby jednak strona odpowiadająca nalegała, to bardzo proszę.
Ja jestem zadowolony zarówno z tempa, jak i z tego że zostało opublikowanych kilka zaległości (chyba nie wszystkie). Mnie nie chodzi o znęcanie, ale nie chcę mieszkać w Ciemnogrodzie.
Dla wyjaśnienia Ciemnogród to takie miejsce, gdzie urząd chowa tak głęboko Plan zaopatrzenia w ciepło, że prawie w d..., ale odnajdują go dwie radne z dworu pani burmistrz i tylko one w 30 tysięcznym mieście składają do niego uwagi. Zarówno one jak i ci którzy stoją nad dworem nie zauważają, że nie ma Prognozy oddziaływania na środowisko, a moim zdaniem (ukryte)wyłożenie trwało o 1 dzień za krótko. Dlaczego nie ma miejsca dla wyłożeń na głównej stronie UM Luboń? Ktoś próbuje coś zataić(?), a 2 złożone uwagi mają świadczyć o tym, że ktoś w Luboniu to czytał? Kiedyś napisałem, że Wiktor potknie się w Żabikowie na skórce od banana, rzuconej na chodnik w Lasku.
Teraz wydaje mi się, że nie potrzebuje już skórki...